האפוריזם של רוני אקריש

by Rony Akrich
האפוריזם של רוני אקריש

בני אדם ספציפיים חודרים לזרועות הראשויות ונהפכים במהרה לחיות פוליטיות. בואו נתרגם: זן חייתי צמא לשלטון ולכוח היות שהמילה פוליטיקה איבדה את המשמעות האצילית שלה: « טובת הכלל ».
כיום, העלבון איננו רק הנפילה אל תוך הפוליטיקה אלא התנפצות הערכים. המשילות מתרחקת מן האינטרסים השיתופיים, הפנימיים, לעבר אינטרסים פרטיים, רווחיים יותר, ולרעת המדינה כולה.
החוק והמשפט, לעתים קרובות, מפגינים סמכותיות מתנשאת הנוגדת כל נוהל תקין בדמוקרטיה. אפלטון האשים מחוקקים לא ישרים, לא ממש קשובים לרצון העם.
שסע זה, בין דאגותיו של הפוליטיקאי לאלה של העם הופך את הדמוקרטיות (כוח העם) לאוליגרכיה כוחה של פלג המיושב היטב: פלוטוקרטיה), או אפילו לעריצות (כוח שרירותי ואלים המקושר לעליונות שלטונית או פיננסית.)
בין הרודניות הנגזרות בידי פלגים עריצים שליטים, יש למנות את הדיקטטורה הכלכלית – המדינית. היא מנוהלת כעסק, מנשירה את נתיניה מכל ריבונות פוליטית. נכון, העושר גובר, אך אי-השוויון בחלוקה מאוד לוקה בחסר, לטובת בעלי האון, ולרעת העם. אותה ברית כרותה של הפוליטיקאים עם האינטרס הכלכלי של שווקים פיננסים מנתקת את ה »ערב רב הפוליטי » מן העם הישראלי, הוא, ורק הוא, נושא את הרחיים על צווארו.
רוני אקריש

Related Videos