מפגש 46: נצ »מ (בדימוס) גדעון מור – תורת הפרות הסדר! מה הבעיה?

by Rony Akrich

אם חשבתם שהטיפול במפרי הסדר נגמר בפיזורם עם רדת החשכה, כאן טעיתם. במקביל לכוחות הלוחמים שפועלים עם האמצעים לפיזור הפגנות, בשטח נמצאים גם לוחמי האיסוף של גדוד « ניצן » שדואגים לתעד ולהפליל את החשודים על מנת להביא למעצרם לאחר מכן.
« ללוחמים שלנו יש את היכולת לצלם את המתפרעים מתוך ההפס »ד מבלי לעורר את חשד הפלסטינים או להקים עמדה המרוחקת עד שני קילומטרים מהמרחב בו מתנהלת הפרת הסדר, ולצלם משם תמונות באיכות טובה », מספרת מפקדת פלוגת האיסוף בחטמ »ר עציון.
הצילומים של לוחמי האיסוף מקובצים לפק »ל הפללות שמגיע לידי הלוחמים והתצפיתניות, ומאפשרים להם לפעול לזיהוי ומעצר החשודים. « רק בסוף השבוע האחרון הוספנו עוד 30 חשודים לפק »ל ההפללות », היא משתפת. « חלק מהחשודים נעצרים על ידי הלוחמים בפעילויות הליליות, וחלק מזוהים ונתפסים במהלך פטרול במרחבים לאור יום או שמזוהים על ידי התצפיתניות בחמ »ל שמחליטות להקפיץ כוח ולתפוס את החשוד ».
« העבודה שלנו ממש משפיעה על השטח », משוכנעת סגן ביטון ומסבירה: « ברגע שהצד השני רואה שהוא לא מצליח להשיג תוצאות חיוביות מהפרות הסדר, ושבמקביל אנשיו נתפסים ונעצרים, בסוף הוא חושב פעמיים לפני ההפס »ד הבא. המשתתפים באירועים האלה מבינים שזה לא משתלם להם ושאין בזה שום תכלית ».

Related Videos