הגותו של מייסד ומנהל המיזם: אוניברסיטה עממית חינמית, מר’ רוני אקריש.

by Rony Akrich
הגותו של מייסד ומנהל המיזם: אוניברסיטה עממית חינמית, מר’ רוני אקריש.

מכיוון שדמוקרטיה ניזונה מדעת כולם, ריבונותו של עם נמדדת באפשרויות הגישה שלו למידע רב ומעמיק. לפיכך, בדמוקרטיה ראויה לשמה, הידע חייב להיות נגיש כמו שהוא משותף.

מדובר בסיפוק צרכים חברתיים כדי לעמוד בציפיות של אזרחים רבים המבקשים להבין טוב יותר את היקום שבו הם פועלים ולחשוב לפני היכולת לפעול. הם שואפים להיות מסוגלים לבנות מחשבה אישית מתווכחת ובונה, לגבש דעה משלהם כדי לא לתת למחשבותיהם להיות מוכתבות על ידי מיעוט שהשיח שלו נוטה לא פעם ל »חשיבה דוגמטית », ולהביע דעה זו ברחבה הציבורית. האוניברסיטה העממית החינמית מציעה סביבת למידה מיוחסת, מרצים מוסמכים, זמינים ובעלי מוטיבציה, מקום שיח, שיתוף ודיונים סביב מספר דיסציפלינות כגון: פילוסופיה, כלכלה, סוציולוגיה, מדעים, יהדות, ידע פלורליסטי והיסטוריה. ההשתתפות במפגשים של האוניברסיטה העממית החינמית היא ללמוד לשחרר את עצמנו, זה להיפטר מהצווארון הזה של צמיתות ובורות החונק אותנו, שמונע מאיתנו לנשום ולקוות; זה לנכס את הידע, את המחשבות המאפשרות לנו למצוא את הנדיבות המבטיחה לחיות בהרמוניה, לבטא אחווה.

וכדי להגיב לאזהרה של אלדוס האקסלי בספרו: « עולם חדש מופלא »:

« אנחנו זקוקים לסביבה חדשה שבה נגדל להכיר חברה חסרת מעמדות, או שניכנס ל »עולם החדש והאמיץ », שבו « האח הגדול » יהיה שם כדי לחנך את כולנו. »

נחשוב ביחד, נגרום לפרחי ולפירות התבונה לצמוח ונשחרר את עצמנו מהאילוצים שחשיבה יחידה טוותה בחברות שלנו. כי אנחנו דורשים את זה, מחר מזג האוויר יהיה נעים יותר!!!

Related Videos